Svenska Tecknares styrelse: 1. Josefine Engström 2. Joanna Hellgren 3. Stina Löfgren 4. Lars Fuhre 5. Felicia Fortes 6. Jakob Wegelius 7. Nille Svensson 8. Carl Anders Skoglund 9. Marcus-Gunnar Pettersson. Illustration: Hanna Hernried Forslind.

Välkommen på Svenska Tecknares årsmöte!

Årsmötet är Svenska Tecknares högst beslutande organ. Då beslutas bland annat om budgeten och vilka som får förtroendeuppdrag för året. Alla handlingar finns att läsa här. Årsmötet går av stapeln den 15 maj kl 13.00 – 16.00, genom ett digitalt mötesverktyg.

Med anledning av coronaviruset och Folkhälsomyndighetens rekommendationer med social distansering har Svenska Tecknare fattat beslut om att föreningens årsmöte blir digitalt. Mötet kommer att hållas kl 13.00 – 16.00 den 15 maj, genom ett digitalt mötesverktyg, länk och instruktioner skickas ut ett par dagar före mötet till de anmälda. För att få länken till årsmötet måste du meddela kansliet att du vill delta, helst innan 11 maj.

Anmäl dig i formuläret nedan (OBS! du behöver vara inloggad).

Vid frågor eller om du avser delta via ombud, kontakta kansliet på 08-556 029 10 eller skriv till medlem@svenskatecknare.se.

Årsmöteshandlingar finner du här.

Hoppas att så många som möjligt av våra medlemmar har möjlighet att delta.

Josefine Engström
Ordförande, Svenska Tecknare

2 svar till “Välkommen på Svenska Tecknares årsmöte!”

1. […] Mötet kommer hållas digitalt. Detaljer kring hur kommer med kallelsen. ⁠Läs mer och anmäl dig här. ⁠ Årsmötet är föreningens högst beslutande organ. Där bestämmer medlemmarna vilka som ska […]

2. Bengt Arne Runnerström skriver:

Utmärkt bra med digitala möten!
    Mindre resande. Spar miljö och tid,
    samt ger en bra koncentration på vad
    man pratar om, när det blir mindre ”kring-
    verksamhet” som kaffedrickande etc…
    Låt oss fortsätta med det, även efter CV-19.
    Tycker Bengt Arne R. (panshis 75 år)